Το τριαδικό σύστημα στις γυναίκες αθλήτριες, περιγράφει τη συνύπαρξη τριών ξεχωριστών κλινικών συνθηκών. Αρχικά, οι 3  όροι και περιελάμβαναν τις διατροφικές διαταραχές, την αμηνόρροια και την οστεοπόρωση. Κατά την τελευταία δεκαετία, η τριάδα εξελίχθηκε στον ορισμό της, εκφράζοντας καλύτερα αυτές τις κλινικές συνθήκες. Με αυτή την έννοια, ο όρος διατροφική διαταραχή αντικαταστάθηκε με τη «διαταραγμένη σχέση με το φαγητό», ώστε να  να καταστεί η καλύτερη δυνατή ενσωμάτωση όλων των διαφόρων μορφών, διαταραγμένης πρόσληψης τροφής.

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

 

ΥΓΕΙΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ

Ανάπτυξη Έλλειψη συγκέντρωσης
Θερμορύθμιση Πονοκέφαλος
Ανισορροπία ηλεκτρολυτών Μείωση αντανακλαστικών 
Καρδιακές αρρυθμίες Αυξημένο ρίσκο για μυϊκούς και σκελετικούς τραυματισμούς
Αναιμία Ατροφία μυών 
Χρόνιος πόνος Μείωση δύναμης και εκρηκτικότητας
Αύξηση του χρόνου ανάρρωσης Αφυδάτωση
Κατάθλιψη / αυτοκτονία Μειωμένη πρόσληψη οξυγόνου
Διαταραχές στο λιπιδαιμικό προφίλ  
Έλλειψη σε μάκρο-μικροθρεπτικά συστατικά  

 

 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

 

  • Προάγουμε οι διατροφολόγοι και οι προπονητές, υγιή πρότυπα και εικόνα σώματος
  • Δίνουμε έμφαση στο μυϊκό ιστό και όχι τόσο στο σωματικό λίπος
  • Τονίζουμε τη σημασία της θερμιδικής ισορροπίας, τόσο στα μακροθρεπτικά όσο και στα μικροθρεπτικά συστατικά
  • Σημασία της μιας μέρας ξεκούρασης
  • Για τις ενήλικες αθλήτριες, περιορισμός σε λιγότερο των 18 ωρών προπόνησης ανά εβδομάδα

Leave a Reply