Δεν έχω μια κόρη ακόμα, αλλά είμαι σίγουρη ότι έχω μητέρα! Μια μητέρα που έκανε το καλύτερο που μπορούσε για να με προστατεύσει και να μου διδάξει να βρίσκω τον δικό μου τρόπο να τα καταφέρνω.

Και ξέρω ότι αυτό δεν ήταν πάντα εύκολο, ειδικά γύρω από το θέμα του φαγητού και του σωματικού βάρους. Πώς θα μπορούσε να μου δώσει σαφείς συμβουλές για τα θέματα αυτά, όταν ίσως (όπως οι περισσότερες γυναίκες) αγωνιζόταν και η ίδια να καταλάβει πώς αισθάνεται για το δικό της σώμα ή πώς θα πρέπει να διαχειρίζεται την τροφή.

Αυτό δεν είναι εύκολο για καμία μαμά που μεγαλώνει κόρη! Παρακάτω υπάρχουν πέντε πράγματα για να διδάξετε την κόρη σας όταν δυσκολεύεστε και δεν είστε σίγουρες για τον εαυτό σας (γύρω από θέματα εμφάνισης και φαγητού):

1. Δεν είναι θέμα εμφάνισης. Πρόκειται για τον τρόπο που αισθάνεται.

Όταν βοηθάτε την κόρη σας να επιλέγει το φαγητό που θα φάει, να της ζητάτε να επιλέγει ότι θα ήταν καλύτερο για το σώμα της. Μην αναφέρεστε σε νούμερα και ζυγαριές, αντίθετα δείξτε της πώς να σέβεται την βιολογία του σώματός της.  Διδάξτε της τον τρόπο να τιμάει την σοφία που προέρχεται από τον εσωτερικό της εαυτό.

2. Το βάρος της είναι τέλειο (ακόμα και όταν νομίζετε ότι δεν είναι).

Δίνοντας  σε ένα παιδί ένα λόγο να αισθάνεται άσχημα για τον εαυτό του είναι πάντα αντιπαραγωγικό. Εάν η υγεία της είναι σε κίνδυνο, εξαιτίας του βάρους της, δώστε έμφαση βοηθώντας την να κάνει τις επιλογές που θα την κάνουν να νιώσει καλύτερα, χωρίς να εμπλακείτε σε νούμερα της ζυγαριάς, και πάντα να την διαβεβαιώνεται και να είστε σίγουρη ότι η κόρη σας γνωρίζει ότι είναι όμορφη όπως ακριβώς όπως είναι.

3. Το τι τρώει είναι άσχετο – ο λόγος που τρώει είναι πολύ πιο σημαντικός!

Εάν η κόρη σας είναι σε επαφή με το σώμα της και κάνει επιλογές στο φαγητό της σύμφωνα με την πείνα της (ενώ εσείς της δίνετε σταθερότητα στα γεύματα, με μία σειρά από επιλογές και αρκετή ποικιλία), θα είναι μία χαρά! Εάν υποψιάζεστε ότι τρώει για συναισθηματικούς λόγους (γιατί είναι θυμωμένη, στεναχωρημένη, αγχωμένη), θα χρειαστεί να την βοηθήσετε να εκφράσει τα συναισθήματα αυτά, χωρίς να τα συνδέει με το φαγητό! Επειδή πραγματικά τα συναισθήματα είναι άσχετα με το φαγητό…

4. Δεν υπάρχουν κακά τρόφιμα.

Όταν επιπλήττουμε, σχολιάζουμε και σαρκάζουμε μία επιλογή που έχει κάνει ένα παιδί για τον εαυτό του, αυτό ακούει ότι κάτι δεν πάει καλά με το ίδιο και ότι δεν μπορεί να εμπιστεύεται τον εαυτό του γύρω από το φαγητό. Όταν μεγαλώνουμε χωρίς να εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας, χάνουμε την επαφή με την διαίσθησή μας και τελικά αναπτύσσουμε άγχος και δυσλειτουργική συμπεριφορά με το φαγητό (και με άλλα θέματα στη ζωή). Ενισχύστε την κόρη σας να κάνει υγιεινές επιλογές μόνη της. Σας υπόσχομαι ότι θα καταλάβει τον τρόπο να το κάνει, αν την αφήσετε.

5. Γίνετε το πρότυπο που θα ήθελε να είχε.

Εάν εσείς δίνετε αγώνα με την εικόνα του σώματός σας ή τη σχέση σας με το φαγητό, θέστε ως προτεραιότητά σας τη δημιουργία μία σχέσης με το σώμα σας και το φαγητό που η κόρη σας θα ήθελε να είχε ως πρότυπο. Αυτό είναι πιο εύκολο στα λόγια παρά στην πράξη αλλά, αλλά με την ανάλογη προσπάθεια και αν απευθυνθείτε στους κατάλληλους ανθρώπους, θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα και το γεγονός ότι μπορείτε να τα καταφέρετε!

(Το άρθρο αυτό είναι αφιερωμένο σε όλες εκείνες τις γυναίκες-μαμάδες που προσπαθούν να γίνουν ένα πρότυπο γυναίκας για την κόρη τους!)

 

Μαρία Σαμιώτη

Ψυχοθεραπεύτρια-Οικογενειακή Θεραπεύτρια

Εξειδίκευση στις Διατροφικές Διαταραχές & Παχυσαρκία

Μ. samioti@relatecenter.gr

Tags: ,

Leave a Reply

desktopcontactmobilecontact