Βαθμολογήστε την πείνα σας

Δημιουργήστε μια κλίμακα πείνας που κυμαίνεται από 0 έως 10 (0 είναι ο πιο πεινασμένος και το 10 είναι το λιγότερο πεινασμένοι).

Συζητήστε σχετικά με:

• Πως νοιώθετε όταν πεινάτε «0»; (Κοινές απαντήσεις είναι πονοκεφάλους, ερεθισμό, τρέμουλο και κόπωση.)

• Πως νοιώθετε όταν πεινάτε «10»; (Κοινές απαντήσεις είναι ναυτία, πρησμένο, κόπωση, πρήξιμο, που συνοδεύεται από αισθήματα ντροπής ή ενοχής.)

• Πού είσαι τώρα; Σε ποια κλίμακα από το 0 έως το 10; Τι παρατηρείτε για το σώμα σας, τι είναι αυτό που σας έκανε να επιλέξετε τον αριθμό αυτό?


Κρατήστε ένα ημερολόγιο αξιολόγησης της πείνας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε γεύμα, για 3 ημέρες.

Στο ημερολόγιο επίσης, σημειώστε και τις συνθήκες-συναισθήματα, που επικρατούσαν πριν και κατά τη διάρκεια βαθμολογίας της πείνας.

Πειραματιστείτε με το φαγητό, ώστε να επιτευχθεί ένα διαφορετικό επίπεδο πληρότητας και σημειώστε παρατηρήσεις.

Ρωτήστε τον εαυτό σας, πως αισθάνθηκε μία ώρα μετά την επίτευξη ενός επιπέδου πείνας π.χ. των 6 και 8.

Φάτε ένα τρόφιμο mindfully ( με ενσυναίσθηση )

Πάρτε μια σταφίδα, σταφύλι, φράουλα, ένα κομμάτι τυρί ή σοκολάτα.

  • Παρατηρήστε την εμφάνιση και την υφή.
  • Τι είδους αλλαγές παρατηρείτε στο σώμα σας, καθώς παρατηρείτε αυτό το φαγητό; (Οι απαντήσεις μπορεί να περιλαμβάνουν σιελόρροια, ανυπομονησία, προσμονή, και τίποτα.)
  • Τοποθετήστε μια μικρή ποσότητα της τροφής στο στόμα σας, και μην το μασάτε. Μετά από 30 δευτερόλεπτα (περιμένετε 1 λεπτό για σοκολάτα), ξεκινήστε το μάσημα.

Αφού έχετε τελειώσει το φαγητό, αναρωτηθείτε με τις ακόλουθες ερωτήσεις:

  • Τι παρατηρείτε για τη γεύση ή την υφή, πριν να αρχίσει το μάσημα της τροφής;
  • Τι παρατηρείτε για τη γεύση ή την υφή, αφού ξεκινήσατε το μάσημα;
  • Πώς το συγκρίνετε με την συνηθισμένη σας κατανάλωση τροφής;

Leave a Reply