Γράφει ο Φώτης Χατζηνικολάου, προσωπικός γυμναστής.

Πηγή : souvlaki-fitness.com

Διαβάζεις και ακούς για τα οφέλη της γυμναστικής στην υγεία και στην πίσω άκρη του μυαλού σου έχεις συνεχώς ότι κάποια στιγμή πρέπει να ξεκινήσεις γυμναστήριο. Αν είχες γραφτεί πιο παλιά, ίσως ακόμα να σου έρχονται μηνύματα στο κινητό με προσφορές για το γυμναστήριο που πήγες και έκανες αιτήσια συνδρομή, αλλά πάτησες μόνο 5 φορές. Αλλά βαριέσαι να πας γυμναστήριο καθώς προφανώς όλα πρέπει να γίνουν μέσα στον χώρο ενός γυμναστηρίου. Εμ όχι. Δυστυχώς δεν ισχύει 100% αυτό και με κίνδυνο να μην χρειαστείς ποτέ τις υπηρεσίες μου, επέτρεψέ μου να πω λίγο τα πράγματα ως έχουν.

Αρχικά ας δούμε μερικά από τα οφέλη της γυμναστικής στην υγεία μας. Δεν θα κάτσω να τα αριθμήσω όλα αλλά πιστεύω μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι τα 5 παρακάτω είναι εξαιρετικά σημαντικά, ανεξαρτήτου φύλλου και ηλικίας :

  1. Καρδιαγγειακή υγεία
  2. Χάσιμο βάρους/λίπους (στα γυμναστήριο γνωστό ως “grammwsi”)
  3. Ενδυνάμωση μυών (οι γυμναστηριόφιλοι θα το πουν “ogkos”)
  4. Ενδυνάμωση οστών για τυχόν προβλήματα οστεοπόρωσης και οστεοπενίας
  5. Ευεξία και μακροζωία

Μπορούμε να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε οφέλη αλλά με μια πρώτη ματιά, τα 5 παραπάνω καλύπτουν λίγο πολύ τι περιμένεις όταν σκέφτεσαι τον όρο “όφελη γυμναστικής”.

Εδώ όμως έρχεται ένα μικρό σοκ.

Όλα τα παραπάνω μπορούν να γίνουν εκτός γυμναστηρίου.

shock-corridor

Η υγεία της καρδιάς με την ενδυνάμωση των οστών, την ευεξία και την μακροζωία είναι πολυδιάστατα ζητήματα με την γυμναστική να είναι μόνο ένας από τους παράγοντες που δρουν υπέρ. Ανεξαρτήτως από το αν έχετε συνδρομή σε γυμναστήριο ή αν σηκώνετε βάρη, υπάρχουν λύσεις και για τα 4.

Το χάσιμο βάρους και λίπους είναι πάλι ένα όφελος που δεν εξαρτάται μόνο η γυμναστική, εκτός και αν είστε επαγγελματίας αθλητής όπου γυμνάζεστε 6+ ώρες την ημέρα. Αν δεν είστε, η καλύτερή σας επένδυση για να χάσετε βάρος και λίπος είναι ένας συνδιασμός διατροφής, γυμναστικής και καθημερινότητας που σας κάνει να κινείστε παραπάνω από ότι πριν.

Τέλος η ενδυνάμωση ή υπερτροφία μυών (γενίκευση σε αυτούς τους 2 όρους για να μην μακρηγορούμε) είναι πιο εύκολη με την χρήση βαρών καθώς μπορούμε να μετράμε την πρόοδο πιο εύκολα, αλλά και πάλι δεν είναι μονόδρομος. Συν τις άλλοις, πολύ μικρό ποσοστό του κόσμου τον ενδιαφέρει να αποκτήσει την μέγιστη ενδυνάμωση ή υπερτροφία, με αποτέλεσμα όλος ο κόσμος να είναι χαρούμενος με κάτι λιγότερο από το μέγιστο.

Τα παραπάνω ισχύουν για όλα τα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε με την γυμναστική.

Κάποιοι θα πουν ότι χρειαζόμαστε επίβλεψη ώστε να έχουμε κάποιον να μας πιέζει και να πηγαίνουμε λίγο παραπάνω.

MG_5772-116

Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι ισορροπίες κάθε αθλούμενου είναι διαφορετικές οπότε όταν ένας μπορεί να νιώσει άνετα με μια Χ ταχύτητα στον διάδρομο ή με ένα Υ βάρος σε κάποια άσκηση, ο επόμενος αθλούμενος θα δυσκολευτεί, θα απαγοητευτεί και θα σταματήσει.

Ο εκάστοτε γυμναστής θέλει να κάνει την δουλειά του χωρίς να τραυματίσει τον αθλούμενο, αλλά όταν η επικοινωνία τις πρώτες φορές δεν είναι τόσο καλή, δεν μπορεί να υπάρξει μια κατανόηση στα όρια, είτε ψυχολογικά είτε σωματικά, του αθλούμενου, με αποτέλεσμα κάποια μέρα στην πρώτη του εβδομάδα ή τον πρώτο του μήνα, να σταματήσει.

Οπότε ρωτάω, αξίζει πράγματι η επίβλεψη στο γυμναστήριο όταν έχουμε τόσο υψηλά ποσοστά ατόμων που αρχινάνε και σταματάνε με την μία;

“Τί προτείνεις οπότε Φώτη; Να αφήσουμε τον κόσμο στην ησυχία του να κάνει ότι θέλει;”

Σε γενικές γραμμές, ναι αυτό προτείνω και εξηγώ.

Αντί ο κόσμος να νομίζει ότι το θέμα της γυμναστικής είναι μια διχοτομία (είτε πάω/κάνω είτε δεν πάω/κάνω) προτείνω να βρει μια μέση λύση όπου θα κάνει κάποιας μορφής δραστηριότητας, σε μία ένταση που θα θεωρεί εκείνος “λίγο παραπάνω από το κανονικό”. Αυτή την δραστηριότητα λοιπόν, μαζί με την οδηγία της έντασης, θα είναι ελεύθερος να την κάνει όσες φορές μέσα στην ημέρα του θέλει και για όση ώρα θέλει.

Έχουμε παρατηρήσει ότι τα παιδιά, όταν τα αφήσουμε στην ησυχία τους να παίξουν, προσαρμόζουν μόνα τους την ένταση κάθε εκάστοτε δραστηριότητάς τους. Η ελπίδα μου είναι ότι και εμείς, οι λίγο ή πολύ μεγαλύτεροι των παιδιών, μπορούμε να βρούμε μια δραστηριότητα που απολαμβάνουμε και να την απολαύσουμε σε μια ένταση λίγο μεγαλύτερη της καθημερινότητάς μας.

Αρκετοί προπονητές (διαβάστε εδώ και εδώ) έχουν κάνει μια στροφή σε αυτή την είδους λογική, όπου αφιερώνουν μόνο 2 φορές την εβδομάδα σε γυμναστήριο και τις υπόλοιπες μέρες απλά κάνουν πράγματα που τους αρέσουν. Την όλη νοοτροπία την ονομάζουν “play” και προβλέπω να γίνεται αποδεκτή από όλο τον πληθυσμό που έχει δυσκολίες να βρει κάτι εκτός γυμναστηρίου για να γυμναστεί.

i-kidz-soft-play-activity-centre-oxford11Προσωπικά θα ήθελα να παίξω εκεί μέσα

Είναι αυτό το άρθρο μου μια απόπειρα να κάνω τον κόσμο να σταματήσει το γυμναστήριο; Ναι και όχι.

Ναι αν πιέζεστε κάθε φορά πριν πάτε γυμναστήριο ή οπουδήποτε αλλού έχετε επιλέξει να γυμναστείτε. Σε αυτή την περίπτωση βρείτε κάτι που σας αρέσει να κάνετε και δοκιμάστε το. Προσπαθήστε να διασκεδάσετε και θα είναι πιο αποδωτικό από οτιδήποτε θα κάνατε ποτέ στο γυμναστήριο.

Όχι αν σας αρέσει το γυμναστήριο, να σηκώνετε βάρη, να κάνετε ομαδικά ή να χρησιμοποιείτε τα μηχανήματα αεροβικής. Σε αυτή την περίπτωση έχετε βρει κάτι που σας ικανοποιεί οπότε δεν υπάρχει λόγος να το αλλάξετε.

Τροφή για σκέψη παιδιά. Μην ντραπείτε να πειραματιστείτε αλλά και να ρωτήσετε ότι θέλετε ;)

Leave a Reply

desktopcontactmobilecontact