KORR MetaCheck

Μέτρηση Μεταβολισμού Ηρεμίας

Date: Απριλίου 9, 2012

Τι σημαίνει βασικός μεταβολισμός; (ή πιο σωστά, βασικός μεταβολικός ρυθμός σε ηρεμία ή RMR)

Το ελάχιστο ημερήσιο επίπεδο ενέργειας που το σώμα σας χρειάζεται όταν βρίσκεται σε πλήρη ηρεμία (συμπεριλαμβανομένου και του ύπνου) για να λειτουργεί αποτελεσματικά (λειτουργία αναπνοής, νευρικό σύστημα, ηπατική λειτουργία,

νεφροί και άλλα όργανα).

Το 60-80% των θερμίδων που καταναλώνονται καθημερινά χρησιμοποιούνται για το βασικό μεταβολισμό. Όσο πιο έντονη η δραστηριότητά σας τόσο περισσότερες θερμίδες καίτε. Η αύξηση της μυϊκής σας μάζας αυξάνει τον βασικό μεταβολισμό, ο οποίος αυξάνει τις θερμίδες που καίγονται και άρα σας βοηθά να μειώσετε τα επίπεδα του σωματικού λίπους.

Συνεπώς για να βελτιώσετε την συνολική σας φυσική κατάσταση και να συνταχθεί το ιδανικότερο πρόγραμμα διατροφής πρέπει να γνωρίζετε τον βασικό σας μεταβολισμό.

Ο μεταβολισμός σας είναι μοναδικός

O βασικός μεταβολικός ρυθμός σε ηρεμία διαφέρει από άτομο σε άτομο – μέχρι και 900 θερμίδες ανά ημέρα.

Το αποτέλεσμα αυτής της μεταβλητότητας είναι ότι άνθρωποι που ακολουθούν την ίδια διατροφή και έχουν το ίδιο επίπεδο σωματικής δραστηριότητας ενδέχεται να χάνουν βάρος με εντελώς διαφορετικό ρυθμό.

Πως μπορώ να μετρήσω το μεταβολισμό μου;

Η μέτρηση του μεταβολισμού γίνεται με την μέθοδο της έμμεσης θερμιδομετρίας, όπου μετράμε τον εισπνεόμενο και εκπνεόμενο αέρα, το οξυγόνο και το διοξείδιο του άνθρακα.

Γίνεται εύκολα, γρήγορα και με μεγάλη ακρίβεια. Απλά κάθεστε στην αναπαυτική πολυθρόνα και αναπνέετε μέσα στην ειδική μάσκα ή στόμιο για 10-15 λεπτά.

Τι πρέπει να κάνω τη μέρα της μέτρησης;

Υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθήσετε, για να επιτύχετε μια ακριβή μέτρηση μεταβολισμού.

Έτσι, τη συγκεκριμένη μέρα που έχετε συμφωνήσει για τη μέτρηση:

  • Μη φάτε ή πιείτε τίποτα άλλο εκτός από νερό, τουλάχιστον 4 ώρες πριν τη μέτρηση.
  • Μην καπνίσετε, μην καταναλώσετε καφεΐνη, συμπληρώματα διατροφής, φάρμακα που περιέχουν εφεδρίνη ή ψευδοεφεδρίνη, τουλάχιστον 4 ώρες πριν από τη μέτρηση.
  • Μην ασκήστε για τουλάχιστον 8 ώρες πριν από το προγραμματισμένο ραντεβού σας.